تماس تلفنی پرزیدنت ترامپ از کاخ سفید با زن فضانوردی که رکورد شکست
آوریل 25, 2017
ارائه « قانون اساسی نوین ایران» در واشنگتن
می 20, 2017
نمایش همه

معرفی دریافت کنندگان جایزه زنان شجاع وزارت امور خارجه ایالات متحده

“ناتالیا پونس دلیون” در آوریل سال ۲۰۱۵۵ بنیاد “ناتالیا پونس دلیون” را به منظور دفاع، ترویج و حمایت از حقوق بشر قربانیان حمله با اسید تاسیس کرد. زندگی ناتالیا در سال ۲۰۱۴، زمانی که یک غریبه مزاحم، یک لیتر اسید سولفوریک را بر روی صورت و بدن او پاشید، دگرگون شد. آنطور که ناتالیا درباره آن حمله می گوید، او “دوباره از خاکستر متولد” شد تا سمبل استقامت و گواه زنده نیروی حیاتبخشِ بخشش باشد. او در نقشش به عنوان یک فعال اجتماعی برای تصویب قانونی مبارزه کرد تا مجازات افرادی که با استفاده از مواد شیمیایی به دیگران حمله می کنند را افزایش دهد و وزارت بهداشت را ملزم به بهبود وضعیت آموزش ها در بخش های سوانح و سوختگی بیمارستان ها برای قربانیان اسیدپاشی و سایر سوختگی ها کند. این قانون که با اسم ناتالیا نامگذاری شده در ژانویه ۲۰۱۶ تصویب شد. ناتالیا اکنون با موسسه ملی پزشکی قانونی همکاری نزدیک دارد تا با تاسیس بخش های سوانح و سوختگی در سراسر کلمبیا اطمینان حاصل کند قربانیان چنین حملاتی درمان های پزشکی و روانی مناسبی را دریافت می دارند. او همچنان الهام بخش و الگوی شجاعت برای همه کلمبیایی هاست.

ناتالیا امسال بعنوان یکی از برندگان جایزه زنان شجاع وزارت امور خارجه ایالات متحده انتخاب شده است. این جایزه از طرف وزارت امور خارجه ایالات متحده، به زنانی اهدا می شود که راهبری، شجاعت و قدرتی استثنائی در اقدام برای بهبود زندگی دیگران را از خود نشان داده اند. این جایزه فرصتی فوق العاده برای جلب توجه بین المللی و حمایت برای زنانی است که زندگی و امنیت شخصی خودشان را به خطر انداخته اند تا جوامعشان را ارتقاء بخشند. از طریق جایزه بین المللی زنان شجاع که اکنون یازدهمین سال خود را پشت سر می گذارد، وزارت امور خارجه بیش از ۱۰۰ زن را از بیش از ۶۰ کشور دنیا گرامی داشته است.
امسال این جایزه به زنانی برجسته از بنگلادش، بوتسوانا، کلمبیا، جمهوری کنگو، عراق، نیجر، پاپوآ گینه نو، پرو، سری لانکا، سوریه، ترکیه، ویتنام و یمن اهدا شد.

گفتگو و نظر
//]]>